Konfekcjonowanie produktów – czym jest i na czym polega?
Konfekcjonowanie produktów jest szerszym ujęciem bardziej lub mniej skomplikowanych działań logistycznych, służących przygotowaniu towaru do sprzedaży albo do wysyłki wprost do domów klientów. W agencji marketingu zintegrowanego DCN Direct najczęściej konfekcjonujemy produkty, które są jednocześnie przesyłkami reklamowymi. Zostały zaprojektowane i zamówione przez działy marketingu różnych firm naszych klientów i są elementem strategii komunikacji marki z rynkiem.
W marketingu dominuje pogląd, że najlepiej robić komunikację cyfrową. Wysyłka e-mailingów czy smsów przebija takie działania promocyjne jak konfekcjonowanie towaru i wysyłanie go jako próbek reklamowych do odbiorców. Głównie wynika to z kosztów, które ostatnio tnie się. Ale czy wszyscy odbiorcy to entuzjaści smartfonów, mediów społecznościowych i technologii? Do tego nie wszystko da się wysłać elektronicznie!
Jedno to interesować się trendami i nowinkami. Bo tak wypada, jest na czasie albo od dziecka dostawało się do ręki konsolę czy smartfona z grami. Ale drugie to rzesze zapracowanych, zabieganych i zestresowanych dorosłych, którzy nie mają czasu na wielogodzinne przeglądanie i uczenie się internetu.
Polska zajmuje 24. miejsce w UE w rankingu poziomu zaawansowania cyfrowego (wg raportu Digital Economy and Society Index – DESI 2021). Jesteśmy przed Grekami, Bułgarami i Rumunami. Wynik, który nie imponuje. Do tego dochodzi rosnąca cyberprzestępczość. Co to wszystko znaczy dla marketerów? Wyzwania. Poszukiwania. Przemyślenia.
Mamy w Polsce nadal dużo firm, które promują się wielokanałowo i nie zamykają w cyfrowej bańce. A w bezpośredniej komunikacji z klientami nadal stosują tradycyjne przesyłki pocztowe i wysyłają atrakcyjne produkty konfekcjonowane w wyspecjalizowanych firmach jak np. nasza agencja.
Konfekcjonowanie produktów – co obejmuje?
Praca przy konfekcjonowaniu produktów obejmuje wiele czynności, których celem jest przygotowanie produktu tak, by można go było zaoferować klientowi. Konfekcjonowanie towaru może obejmować zarówno działania wykonywane ręcznie, jak i z wykorzystaniem maszyn i niezbędnych urządzeń, by przyśpieszyć proces pakowania. W naszej agencji często wygląda to tak:
- składamy i kompletujemy pakiety/zestawy promocyjne
- oklejamy produkty naklejkami
- przepakowujemy różne materiały i produkty
- inwertujemy materiały promocyjne (ulotki, kupony rabatowe)
- wklejamy próbki produktów do czasopism, ulotek
- foliujemy materiały papierowe, zabezpieczamy opakowania dodatkową warstwą folii
- układamy produkty konfekcjonowane na palecie i zabezpieczamy je na czas transportu
- po konfekcjonowaniu produktów zabezpieczamy je przed uszkodzeniem w transporcie i wkładamy wypełniacze do opakowań zbiorczych
- zarządzamy stanami magazynowymi dla naszych klientów.
Przy marketingowym konfekcjonowaniu produktów przygotowanie przesyłek jest procesem różnorodnym i dynamicznym. Każda przesyłka może zawierać inne produkty. Produkty konfekcjonowane są też różnej wielkości oraz różnią się wagowo. Do tego dopasowujemy list i np. odpowiedni produkt (karta, identyfikator, gadżet) z indywidualnym numerem do danej osoby w bazie danych. Przy tej okazji gwarantujemy znajomość pracy z bazą danych osobowych i jej ochronę zgodnie z RODO.
Za nami wiele akcji, w tym i konfekcjonowanie produktów oraz ponad 20 lat doświadczeń. Mamy referencje i wiedzę o marketingu bezpośrednim. Naszymi klientami są znane marki, które prowadzą stałą komunikację z odbiorcami. Jeśli potrzebujesz sprawdzonego partnera od konfekcjonowania towaru i jednocześnie agencję btl – dołącz! Bo jest wiele firm, które:
- stale wysyłają coś pocztą tradycyjną
- chcą coś ulepszyć w tym procesie
- potrzebują outsourcingu przy konfekcjonowaniu produktów.
Czego oczekują od nas nasi klienci?
Z reguły dotrzymywania umów i terminów, a bardziej szczegółowo to chcą:
- przygotowania bazy danych do personalizowanej wysyłki
- obsługi stałych akcji wysyłkowych
- konfekcjonowania produktów
- wysyłki pocztowej
- druku materiałów, listów itp.
- foliowania katalogów, gazetek
- wyceny i określenia czasu potrzebnego do realizacji akcji
Jeżeli nie możesz czegoś wysłać cyfrowo, nasza agencja zapakuje i wyśle to sprawnie tradycyjną pocztą. Offline, w tym i usługa konfekcjonowania towaru ciągle działają i świetnie dopełniają, wzbogacają, a nawet uwiarygodniają online. Jeśli szukasz agencji, która zintegruje działania online z offline, to agencja DCN Direct jest dla Ciebie.