Z doświadczenia agencji DCN Direct wynika, że nasi klienci to zarówno duże jak i małe firmy z tak różnych branż jak motoryzacja, środki ochrony roślin, odżywki dla dzieci, wydawnictwa, handel, usługi, sektor publiczny.
CZEGO FIRMY OCZEKUJĄ OD AGENCJI MARKETINGU ZINTEGROWANEGO?
Głównie stałej współpracy biznesowej. Polega ona na zachowaniu ciągłości procesu konfekcjonowania produktów i masowej wysyłki. Czego? Na przykład:
- zamówione próbki i towary
- materiały reklamowe dla handlowców
- artykuły do testowania dla influencerów
- książki i katalogi informacyjne dla klientów
- czasopisma branżowe i prenumeraty
- nagrody rzeczowe wygrane w akcjach promocyjnych itp.
I tak się dzieje w naszej agencji od ponad 20 lat. Jak widać, nadal nie wszystko można wysłać e-mailem.
KONFEKCJONOWANIE PRODUKTÓW I MASOWA WYSYŁKA LISTÓW
Jeśli zgłasza się do naszej agencji btl klient, którego interesuje konfekcjonowanie produktów i pocztowe przesyłki marketingowe, to na samym początku ustalamy z nim następujące rzeczy:
1. Co konkretnie chce wysłać pocztą lub kurierem – bo rozmiar gotowego materiału do wysyłki oraz jego waga określa cenę
2. Kto przygotowuje i dostarcza materiały do wysyłki? Czy my drukujemy, czy materiały reklamowe przyjeżdżają już wyprodukowane na paletach albo w kartonach do oddziału logistycznego DCN Direct?
3. Co, jak i do czego ma być zapakowane (format koperty, karton, tuba, paleta) i czy wymagane jest dodatkowe zabezpieczenie konfekcjonowanego towaru?
4. Jaka jest jakość bazy danych adresowych i czy wymaga ona poprawienia, uzupełnienia zapisu, usunięcia duplikatów itp.
5. Na podstawie jakiej umowy z pocztą odbywa się wysyłka – może być nasza, może być klienta
6. Jaki harmonogram ustalamy, kiedy podpisujemy umowę i zaczynamy pracę?
Tak mniej więcej wygląda początkowa procedura współpracy, ale jak wynika z praktyki, każdy projekt jest inny, różne rzeczy są newralgiczne i bywa, że trzeba koordynować współpracę kilku firm.
PLUSY WSPÓŁPRACY Z DOŚWIADCZONĄ AGENCJĄ BTL
Współpraca ze stałym i sprawdzonym partnerem od konfekcjonowania produktów i masowej wysyłki listów gwarantuje szybkość, jakość, przewidywalność, a więc i tak cenne poczucie stabilności. Nadal jest bardzo wiele firm, które chcą za to płacić.
Strategiczne zaplanowanie pocztowych przesyłek marketingowych wzmacnia markę i jest bardzo pewnym sposobem komunikacji z odbiorcami, przy założeniu, że ma się dobrą bazę danych. Do tego jest to sposób wyrafinowany i nie dla każdego ze względu na koszty produkcji, pakowania i wysyłki.
Niedawno w komunikacji z klientką miałam przemiłą sytuację. W emailu do niej szczerze wyraziłam nasze odczucia:
„Cieszę się, że kontynuujecie konfekcjonowanie produktów i przesyłki marketingowe z DCN Direct. W tych trudnych czasach jesteście stałym i zaufanym klientem, a to jest dla nas nie do przecenienia!”
A klientka odpowiedziała mi tak:
„No i aż się zarumieniłam☺ Dzięki Beata, ale wiesz, że to działa w dwie strony – bo: jesteście szybcy, jakościowi, niezawodni i bezproblemowi!”
Wow!
Teraz i ja się zarumieniłam.
I poczułam wielką satysfakcję, i dumę z naszego teamu, bo potrafimy trzymać wysoki poziom usług. I że wciąż liczymy się w branży marketingu bezpośredniego.
LEGALNA WYSYŁKA
Możliwe, że bijesz się z myślami, jaka promocja lepsza? Wysyłać pocztowe przesyłki reklamowe, czy nie… Może jednak e-mailing… A może powtarzana w kółko komunikacja marketingowa online staje się już mniej skuteczna, mniej atrakcyjna, bo wszyscy to robią? Dlatego warto budować swoją bazę danych klientów i legalnie ją wykorzystywać na potrzeby marki. Ale komunikacją marketingową zawładnęły regulacje prawne. Trzeba się pilnować, by nie popełniać błędów przy przetwarzaniu danych osobowych klientów. Ale to już osobny temat.
Przy organizacji akcji promocyjnych i zbieraniu danych klientów ważna jest elementarna wiedza na ten temat oraz przestrzeganie reguł gry. Dotyczy to Internetu jak i loterii promocyjnych, organizacji konkursów, wysyłek listów pocztą, wysyłek emaili i sms-ów.
W każdej z tych akcji oprócz nakręcania sprzedaży powinna liczyć się legalna komunikacja i dobre zarządzanie bazą danych, bo to w przyszłości pozwoli skuteczniej komunikować się z klientami.
Być może szukasz alternatywy dla dotychczasowej agencji marketingu bezpośredniego. Jeżeli masz w planach akcje BTL, konfekcjonowanie produktów, masową wysyłkę listów, przy tym chcesz zapomnieć o problemach logistycznych i sprostać wymogom RODO – wybierz DCN Direct. Od lat działamy w obszarze direct marketing. Zapewniamy firmom legalne przetwarzanie i ochronę danych osobowych podczas konkursów, loterii, promocji i masowych wysyłek listów.
Beata Horodniczy, CEO DCN Direct